2012. február 12., vasárnap

Halálos reggel

Kicsit lemaradtam az írásban, így most a múlt heti sajnálatos eseményről írok. Reggelre az egyik kis pink dánió feldobta az uszonyait. Ezen felül a víz az telepítés és első etetés után kissé zavaros, attól kristály tisztától messze van, mint amilyen betelepítés előtt volt. Gondoltam estére jobb lesz, így elmentem dolgozni.


Estére természetesen a helyzet nem javult, sőt ha lehet rosszabb lett, úgy nézett ki az egész, mintha valamilyen apró szemű homokot vinne a víz, amit a szuper szűrő nem lenne képes megszűrni,pedig elvile 450l / óra a teljesítménye. Tehát egy óra alatt legalább háromszor át kellene szűrnie a teljes akváriumot. Arra gondoltam leszaladunk Veróval a már jól bevált tanácsadónkhoz, szerencsére elég sokáig nyitva vannak, így még sikerült épp időben oda érnünk a plázába.

Ismét megkaptuk a fejtágítást, ahogy vártam: természetesen a szűrő nem dolgozik rendesen, hiszen az a szar Sera Nitrivec nem új akváriumba való. Vegyük meg a Sera Filter Biostart nevű csodát, ami majd jól feltuningolja a szűrőt, és olyan tiszta lesz a víz amilyet még ezek a szerencsétlen kis halak nem láttak. Ja, és persze ne tegyük bele egyszerre a klór tisztítót és a bio csodákat, mert a baktériumokat is megöli a víztisztító. Megjegyzem, az nem volt írva egyik készítményre sem, mint ahogyan az is érdekes, hogy a nitrivec dobozán kifejezetten új akváriumhoz ajánlják a terméket.

A csodalötyi mellé vettünk még eleséget is. Ebben a témakörben is sokat fejlődött az akvarisztika. Utolsó emlékem a slozi mellett büdösödő tubifex, amit a szaga miatt inkább nem is vásároltunk, pedig a halak szerették. Rend szerint a klotyóban végezte. Szerencsére napjainkban a fagyasztott eleség a menő, ami szagtalan, kockákra van bontva, és egy "levél" elég sokáig elég. Etetésnél kis meleg víz hozzáadása szükséges, és mehet is a halaknak. Na ez már sokkal kényelmesebb, és kevésbé szagos. Számtalan fajtája létezik, a pénztáros csaj a vörös szúnyoglárva hívő, így ezt választottuk. Mivel a víz teszter azóta sem érkezett meg, vettünk egy 25db-os kiszerelést abból is.

Hazaérve benyomtam 5ml filterstartot a szűrő mellé, színtelen szagtalan lötyi. Etetés után kipróbáltam a víz tesztert, ami normális értékeket mutatott. Talán egy kis klór volt a vízben, de még a normális értékeken belül.
6in1 teszt kezdő Akvaturistáknak

Víz rendben van

Következő reggelre a víz valóban tisztább lett, szerintem azonban ez annak köszönhető, hogy nem a száraz eleséggel etettünk, hanem a fagyasztottal, ami nem kering az akvárium vizében. Ezen felül este a Viktorlantos blog alapján megváltoztattam az esőztető állását is, ami eddig a hátsó falról nyomta a vizet az első felé, most pedig az akvárium hosszirányában a bal oldali falról néz jobbra (kicsit felfelé), ezzel csökkentve a talaj felkavarodását, hiszen sokkal kisebb nyomás ér így a talajig.
Esőztető hosszában nyomja a vizet, kissé felfelé

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése