2012. január 30., hétfő

Akvárium bevásárlólista induláshoz

Triviálisnak tűnhet, de az akvaturista könnyen elfelejti mit is kell beszereznie első körben az induláshoz, így összegyűjtöttem a kezdő csomagot. Természetesen halak még nincsenek benne, azokat majd akkor rakom bele, ha az akvárium "működik" a víz kitisztult. Az részelteket már előző bejegyzésemben megírtam, így a paraméterek már ott megtalálhatók.

  • Akvárium, minél nagyobb, annál jobb
  • Szűrő, én belső szűrőt választottam indulásnak, külső jobb
  • Tető
  • Világítás, függ a tervezett halaktól és növényektől
  • Aljzat, színre, mennyiségre, méretre figyelni kell
  • Vegyszerek, klór eltávolítására és baktériumok telepítésére
  • Víz teszter kit, kezdetnek valami olcsó teszter csík
  • Fűtőtest akváriumhoz méretezve
  • Hőmérő
  • Díszítés
  • Háló
  • Cső, amivel a vizet le lehet szívni
A legtöbb kereskedő induló szetteket ad kezdőknek, amik egyben kicsit olcsóbbak is. Ezek természetesen nem profi alkatrészekből állnak össze, de indulásnak jók, és egymáshoz méretezettek, így nem kell gondolkodni rajta, hogy az akvárium méretéhez melyik szűrőt válasszam. 

Én on-line vásároltam egy ilyen induló szettet: 
  • Akvárium 80x40x45 - 144 l
  • Tető + 2 fénycső 18W 6500K T8
  • Szűrő 450l / h
  • Fűtő 150w
  • 20kg kvarc homok
  • Hőmérő, háló
  • Sera Aquatan és Nitrivec
  • 1db 40cm-es mű szikla
ennek ára 42.000 Ft volt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése